Ez a weboldal sütiket használ!

A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását. Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldalunk forgalmi elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A most megadott beállítások a későbbiekben bármikor módosíthatók a bal alsó sarokban elhelyezett fogaskerék ikonra kattintva!

 
 
Termékek Menü
Ön itt jár: > >

ÁSZF

1. Tájékoztató

Amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni GaBit.hu Webáruházunknak (továbbiakban Webáruház), figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket (továbbiakban: ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen ÁSZF minden rendeléshez automatikus csatolva, a "rendelés visszaigazolása" tárgyú e-mailben pdf formátumban elküldésre kerül. Az ÁSZF magatartási kódexre nem utal.

A GaBit.hu kizárólag webáruházként üzemel. Személyes csomagátvételre nincs lehetőség.

2. Üzemeltetői adatok

Cégnév SZ & P Hungary Consulting Kft.
Székhely 4461 Nyírtelek, Deák F út 27.
Adószám 14860388-2-15
Cégjegyzékszám 15-09-074702
Kibocsájtó cégbíróság Nyíregyházi Törvényszék Cégbíróság
Szerződés nyelve Magyar
Elektronikus elérhetőség info@gabit.hu
Telefonos elérhetőség +36 30 282-0020 (normál díjszabású)
Bank Unicredit Bank
Számlaszám 10918001-00000103-85340000
Nyitvatartás Telefonos ügyfélszolgálat: Munkanapokon 8-16:00-ig

3. Megvásárolható termékek és szolgáltatások köre

  • Laptop
  • Adathordozó
  • Egyéb
  • Fotó, videó
  • Hálózati eszköz
  • Használt termékek
  • Háztartási eszközök
  • Irodatechnika
  • Kellékanyag
  • Kiegészítő,tartozék
  • Komponens
  • Mobil,okosóra
  • Notebook (és tartozékai)
  • Okos otthon
  • Periféria
  • Pos,pénztárgép
  • Prezentáció
  • Storage
  • Számítógép(PC)
  • Szerver
  • Szoftver
  • Szolgáltatás
  • Szórakoztató elektronika
  • Világítástechnika
  • Vizuáltechnika

4. Rendelési információk

A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg, futár által történő házhoz szállítással. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt ÁFÁ-t, mely lehet 27%, vagy 0% (különbözeti adózás szerinti ÁFA fizetés, kizárólag egyes használt termékeknél), ez az információ minden terméknél jól láthatóan megjelenítésre kerül a termék adatlapján. Ezek azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A részletes szállítási díjszabás megtekinthető a Szállítási feltételeknél.

A webáruházban található termékkategóriák között böngészhet. Ha olyan kategóriába lép, ahol termékek találhatók, akkor ott megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat.

5. Rendelés menete

  • A "kosárba"/"kosárba rakom" gombok egyikére kattintva a terméket a Kosárba helyezheti. A termékeket a Kosárba helyezheti bejelentkezés nélkül is. A regisztrációt a regisztráció menüpont alatt találja. Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja az "Elfelejtett jelszó" emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Önnek. Bejelentkezés a "belépés" menüpontban lehetséges. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor ebben az ablakban megjelenik az Ön regisztrált e-mail címe és a kilépés gomb, mely segítségével elhagyhatja az áruházat.
  • A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Itt megtekintheti és módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött akkor a "Tovább a Pénztárhoz" gombot megnyomva a szállítási és számlázási adatok megadása után, majd a Vásárlási feltételek elfogadását követően véglegesítheti a megrendelését a "Megrendelés" gombra kattintva.
  • Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, ellenőrizze, hogy helyes email címet adott meg, illetve vegye fel velünk a kapcsolatot.
  • Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozást a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy megrendelési visszaigazolást, a termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.
  • A megrendelésének állapotát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti a Fiókja alatt. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is, amit a webáruházban elküldött. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.

6. Regisztráció

  • Amennyiben vásárolni szeretne a Webáruházban, úgy az első vásárlás alkalmával megadhatja a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát.
    A rendelések követése, valamint a korábbi rendelések követése érdekében célszerű regisztrálni, hiszen a rendszer a regisztrációnál megadott adatok alapján automatán kitölti a szállítási és számlázási űrlapot, így a további vásárlások során sokkal gyorsabban tud ismételten vásárolni.
  • A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer.
    A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal.
  • A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy a szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki más szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból.
  • A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, azaz minden e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció semmilyen kötelezettséggel nem jár.

7. A megrendelések feldolgozása

  • A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8-16 óráig történik.
  • A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.
  • Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 1-3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron 1-4 hét. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
  • Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

8. Fizetési módok, díjak

8.1. A megrendelt termék fizetésének módjai

Banki előre utalással

Ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, melyre hivatkozni kell az átutalás során. Amennyiben az átutalt összeg megérkezik számlaszámunkra, azt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.

Banki átutalás esetén fizetési költséget nem számolunk fel, tehát a vásárlás értékétől függetlenül a fizetés a vevők részére mindig INGYENES.

Utánvét

A terméket a Sprinter, vagy az Express One futárszolgálat szállítja ki az Ön által megadott címre, ahol a készülék árát a futárnak kell készpénzben kifizetni. Utánvéttel fizetés esetén a megrendelt terméket a csomag átvételekor a kézbesítőnek készpénzben kell kifizetni. Banki utalás esetén a fizetendő végösszeget kérjük a megadott bankszámlára utalni. Előre utalás esetén a csomag összeállítás az összeg számlánkra érkezése után kezdődik meg. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. A garanciajegy a sikeres kiszállítással egyidejűleg elektronikus formában, a vásárláskor megadott e-mail címre kiküldésre kerül. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

Az utánvét a termék árától függetlenül bruttó 720 Ft.

Bankkártyás fizetés Barionon keresztül

A Barion egy elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltató. Segítségével fizethet online áruházunkban bankkártyával, akár regisztráció nélkül, vagy előre feltöltött (prepaid) egyenlegéről. A bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció, elég megadni bankkártya számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet. Amennyiben nincsen bankkártyája, fizetéshez használhatja, az előre feltöltött Barion egyenlegét. Átutalással vagy készpénz befizetéssel tudja feltölteni, illetve amire akár ismerősei is tudnak önnek pénzt küldeni. Ebben az esetben e-mail címe és jelszava megadásával tud fizetni. Bankkártyás fizetés esetén fizetési költséget nem számolunk fel, tehát a vásárlás értékétől függetlenül a fizetés a vevők részére mindig INGYENES.

8.2. Házhoz szállítás díjszabása

A házhoz szállítás bruttó 60.000 Ft felett ingyenes. Amennyiben a vásárlás bruttó értéke nem éri el a 60.000 Ft-ot, akkor a kiszállítás díja egységesen bruttó 1.490 Ft.

9. Házhoz szállítási információk

9.1. Szállítási határidő

Raktáron lévő termékek esetében 1-3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron 1-4 hét.

9.2. Házhoz szállítási információk

A webáruház megrendeléseit a Sprinter és az Express One futárszolgálat futárjai kézbesítik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni.

9.3. Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.

9.4. Szállítási határidő Black Friday megrendelések esetén

A 2018.11.23-25 Black Friday-re vonatkozóan: A megrendelés rögzítését, majd véglegesítését követően az Ön által kiválasztott termékek várhatóan maximum 7-10 napon belül kerülnek kiszállításra futárszolgálat által.

10. Adatbeviteli hibák javítása

Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „Törlés” feliratra kattintva).

11. Jótállás, garancia

11.1. Kötelező jótállás

A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
  • ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül az Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok a szavatosság pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a Jogérvényesítési lehetőségek pontban feltüntettettek alapján.

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

A használt laptopok akkumulátorára minden esetben 1 hónap garanciát vállalunk.

Az új, után gyártott akkumulátorokra beszállítótól függően 6 hónaptól 2 évig terjedő garanciát vállalunk.

Termék meghibásodása esetén, a telefonos ügyfélszolgálaton kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, illetve további elérhetőségeink valamelyikén.

A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. A meghibásodott készüléket közvetlenül webáruházunk szervizpontjára is visszaküldheti a 2766 Tápiószele Őrhegy út 5. címre. Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak.

A csomag cégünkhez történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)

11.2. Önkéntes jótállás

Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor kiküldött elektronikus garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli. Jelen pontban meghatározott Önkéntes jótállás kizárólag a Szolgáltató és a Polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik.

11.3. Gyártói jótállás / Gyártói garancia

A kötelező 1 éves jótálláson felül egyes gyártók további garanciát úgynevezett "gyártói garanciát" vállalnak a termékeikre. A gyártói garancia feltételeiről - mivel azok gyártónként eltérőek - részletes leírást és tájékoztatást közvetlen a gyártótól tud kérni a vásárló, általában a gyártók egy garanciális feltételeket is tartalmazó leírást mellékelnek a termék mellé. Egyes gyártói garanciák regisztrációhoz kötöttek. A könnyebb eligazodás érdekében a főoldalon kihelyezett gyártói garancia menüpont alatt a vásárlók elérhetik a gyártó honlapját és ott tájékozódhatnak a feltételekről. A gyorsabb ügyintézés érdekében a gyártói garanciával rendelkező termékeket érdemes - ha lehetősége van rá a vásárlónak - közvetlen a gyártói márkaszervízbe eljuttatni, így akár 1-2 héttel is lerövidülhet a javítási idő.

11.4. Adatbányász, mine, miner, egyes BTC termékek garanciája

Ezen termékek nem fogyasztók számára készültek, nem irodai vagy otthoni, hanem iparszerű használatra szánt speciális célhardverek. A jelenleg rendelkezésre álló technika korlátai miatt a gyártó a garancia idejét 3 vagy 6 hónapban határozta meg (a pontos információ megtalálható a terméklapon).

A fogyasztó tudomásul veszi, ezeket a termékeket csak vállalkozások vásárolhatják meg. Tudomásul veszi a fogyasztó, hogy amennyiben mégis megvásárolja ezen terméket, a termékre a szavatossági/jótállási igény a gyártó által megadott határidőn túl nem érvényesíthető.

12. Szavatosság

12.1. Kellékszavatosság

Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

12.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – a kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

13. Használt termékek minőségi besorolása

13.1. "A" kategória:

  • monitor talpon vékony karcok
  • enyhén kifényesedett billentyűzet, Touch Pad (laptop)
  • vékony hajszálkarcok a fed lapon (laptop)
  • enyhe használati nyomok, kopások megengedettek
  • újszerű darabok
  • tökéletesen működő eszközök

13.2. "A-" kategória:

  • komoly Touch Pad kopás
  • sötét, nem világító pixelhiba megengedett (maximum 3 pixel)
  • káván vékony hajszálkarcok
  • talpon kopások megengedettek
  • Halmozott hiba esetén B kategóriába kerül
  • fed lapon karc, kopás, safety mark nyom megengedett
  • akkumulátor defekt
  • kijelző folt (sötét) a káva környékén megengedett
  • hajszálkarcok a kijelző szélén
  • fed lapon karc, kopás, safety mark nyom megengedett

13.3. "B" kategória:

  • foltos kijelző
  • karcos kijelző
  • komolyabb, mélyebb barázdált karcok, vagy sűrű karc
  • pixelhiba (3-nál több, illetve világító)
  • hiányos burkolat
  • besárgult ház
  • csíkos kijelző
  • beégett kijelző
  • hiányos billentyűzet
  • törés, repedés a burkolaton
  • törött csatlakozók (USB, audio, stb)
  • touch pad hiba
  • hiányos eszközök
  • hibás optikai meghajtó
  • hiányzó optikai meghajtó

13.4. "C" kategória (Kizárólag garancia nélkül árusítjuk!):

  • törött kijelző
  • nem kapcsol be
  • hardverhiba
  • nem működő billentyűzet (laptop)
  • fő alkatrészek sérülése, hibája

13.5. Rövidítések magyarázata

  • desktop - fekvőház
  • tower - torony/ állóház
  • SFF – kisméretű fekvőház
  • FDD - Floppy Disk Drive
  • CD - CD-ROM Drive
  • DVD - DVD-ROM Drive
  • CDRW - CD/RW Combo Drive
  • DVD-RW - DVD író
  • CAM - Webkamera
  • CR - Kártyaolvasó
  • eS - eSata
  • BT - Bluetooth
  • WF - Wireless LAN (vezeték nélküli hálózati kártya)
  • FPR - Ujjlenyomat-olvasó
  • FW - FireWire

14. Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó 12 hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog. Ilyen esetek az alábbiak:

  • Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgások, ingadozásoktól függ.
  • Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra, gyorsan romló élelmiszerek esetén.
  • Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.

A vállalkozó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríti a termék vételárát a fogyasztó részére.

14.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti a megadott elérhetőségeink valamelyikén írásban, vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, így tudja igazolni a postára adás dátumát.

A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségéve juttassa a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni. Igény szerint cégünkkel szerződésben álló futárszolgálatot értesíthetjük csomagfeladási szándékáról, annak díját a csomag feladásakor a futárnak kell megfizetni.

Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli.

A csomag cégünkhez történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt) A termék visszaérkezését követő harminc napon belül a Vásárló által megadott bankszámla számra visszatéríti a termék vételárát. (egyeztetés alapján postai úton történő visszajuttatás is lehetséges)

15. Adatkezelés

A webáruház használata során a gabit.hu részére rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben a gabit.hu alvállalkozója. (Pl: futárszolgálat, a megrendelés kézbesítéséhez).

A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat a gabit.hu kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k (sütik) engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k (sütik) használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k (sütik) tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie (süti) egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie (süti)-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a gabit.hu megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban, e-mailben az info@gabit.hu e-mail címen.

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.

A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja az Sz & P Hungary Consulting Kft. által üzemeltetett GaBit.hu Webáruház általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.

16. Jogérvényesítési lehetőségek

16.1. Panaszügyintézés

Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat): Központi cím: 4461 Nyírtelek, Deák Ferenc út 27.
  • Telefonos ügyfélszolgálat nyitva tartás: +36 30 282-0020 (normál díjszabású) Munkanapokon 8-16:00-ig
  • E-mail: info@gabit.hu

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Ügyféllel köteles közölni.

A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat a közvetlen elérhetőségeken fogadja.

16.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

  • Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

    Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület:​
    Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
    Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
    Fax száma: (42) 311-750
    E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

    Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján az alábbi linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Békéltető Testületek Listájáért kattintson ide
    Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.

    ​Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat

    Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
  • Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.